سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا سوگند، آن که دنیا را دوست دارد و باجز ما دوستی می کند، خدا را دوست ندارد . هرکه حقّ ما رابشناسد و ما را دوست بدارد، در حقیقت، خداوند ـ تبارک وتعالی ـ را دوست داشته است . [.امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 86 آذر 3 , ساعت 5:54 عصر

خواستگاری اینترنتی

از جدیدترین و متنوع‌ترین روش‌های ازدواج که امروزه در جامعه ما دیده می‌شود، خواستگاری چتی یا ازدواج اینترنتی است. دختر و پسر در یک محیط مجازی، از طریق چت کردن یا از طریق سایت‌های مختلفی که در زمینه همسریابی اینترنتی پدید آمده، به ارتباط دوستانه پرداخته و از هم خواستگاری می‌کنند.

دنیای بی پایان!چرا؟ چگونه؟

                                                             ادامه مطلب...

سه شنبه 86 آبان 15 , ساعت 9:57 عصر

نکته‌های تربیتی روزه

نویسنده: مسعود نورعلیزاده میانجی
خبرگزاری فارس: «روزه» یکی از برنامه های تربیتی و تکامل دهنده انسان و ضامن سعادت دنیا و آخرت و سلامت جسم و روح آدمی است. روزه رمز تقوا و پرهیزکاری ؛ تهذیب نفس و پالایش درون؛ تمرین صبر، خودداری و ایستادگی در برابر تمایلات اهریمنی نفس سرکش؛ و مبارزه با شیطان است.

«روزه» یکی از برنامه های تربیتی و تکامل دهنده انسان و ضامن سعادت دنیا و آخرت و سلامت جسم و روح آدمی است. روزه رمز تقوا و پرهیزکاری ؛ تهذیب نفس و پالایش درون؛ تمرین صبر، خودداری و ایستادگی در برابر تمایلات اهریمنی نفس سرکش؛ و مبارزه با شیطان است.

روزه مکتب انسان ساز، آرامش دهنده روح و روان، تربیت دهنده نیروهای درونی، و زیبا کننده چهره شخصیت انسان در پرتو وصل به نیروی لایزال الهی است و جان انسان را در مسیر نسیم های رحمت الهی قرار می دهد.
روزه خانه تکانی دل از گناه و آلودگی، صفای باطن، و شکوفا کننده نهال ایمان در بوستان جان است. باید آن را یک موهبت الهی دانست که اثراتش در رشد و بالندگی، تربیت روح، اصلاح رفتار و اعتلای بهداشت روانی وصف ناشدنی است.

ادامه این مقاله را در نشانی‌های زیر بخوانید:

خبرگزاری فارس (گروه دیدگاه / حوزه دین پژوهی - 02/07/86 - شماره:8607010637)

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8607010637

روزنامه کیهان(شنبه 31 شهریور 1386 - 10 رمضان 1428 - 22 سپتامبر 2007 - سال شصت و چهارم -شماره 18905)http://www.kayhannews.ir/860631/12.htm

بانک اطلاعات نشریات کشورhttp://www.art-of-music.net/npview.asp?ID=1486924

پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌هاhttp://www.nahad.ir/andisheh/Detail.asp?code=4791&TextBody

باشگاه اندیشهhttp://bashgah.net/pages-10791.html

 

آزمون اخلاص

عنوان خلاصه مقاله حاضر می‌باشد که روزنامه همشهری آن را انتخاب کرده است.

همشهری-17/07/1386- باشگاه اندیشهhttp://bashgah.net/pages-11471.html


چهارشنبه 86 مهر 4 , ساعت 10:5 عصر

ارزش جوانی

جوونا قدر خودتونو بدونید!

جریان زندگی همانند رودخانه‌ای است که از آغاز تا پایان از کنار سرزمین‌های مختلف و متنوعی می‌گذارد و سرانجام به دریایی می‌پیوندد. در این فرآیند دوران جوانی یکی از با ارزش‌ترین، متنوع‌ترین و پیچیده‌ترین چشم‌اندازها را به خود اختصاص داده است. ایام جوانی دوران درخشندگی و فروغ زندگی است. دوران شور و هیجان، سرور وشادی و نشاط و امید است. دوران قوت و قدرت و کار و کوشش است.    ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ